כשמתכננים מטבח של מסעדה – השלב הראשון בעצם במקביל לתפריט – הוא חיפוש הציוד הנכון כדי ליצור מגוון מנות

אחת הישיבות החשובות ביותר שנעשו בין השף לבעלים או בין הבעלים לבין עצמם (במידה והם אלה שיבשלו במסעדה שלהם) היא ישיבה להכנת התפריט שיוגש במסעדה.
לאחר הישיבה על התפריט תצטרכו לרכוש ציוד מתקדם שתוכלו להפיק בעזרתו את המנות המבוקשות או לייצר בעזרתו מנות חדשות לשיפור הגיוון בתפריט.
הציוד במסעדה שלכם מהווה את לב הפעילות של העסק שלכם, של המסעדה שלכם וביחד עם יצירת התפריט יהיה עליכם לחפש את הציוד הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

הכנת התפריט למסעדה:

רוצים לפתוח מסעדה? נהדר.
באמצעות התפריט שלכם אתם בעצם משדרים את הקונספט של המסעדה:
מסעדת בשרים? מסעדת דגים? מסעדה צמחונית/טבעונית? מסעדה המתמחה בקינוחים? סנדוויץ' בר? מזון מהיר? וכו'.
סוג האוכל שלכם וההגשה שלו במסעדה צריך להתאים לעיצוב ולקונספט הכללי שאתם רוצים לשדר במסעדה שלכם.
אם אינכם יודעים כיצד להכין את התפריט שלכם, בכמה מנות להתמקד, מה תהיה מנת הדגל שלכם, כמה סוגי סלטים להציע, האם לכלול גם קינוחים ואם כן אילו קינוחים – אז כדאי להתייעץ עם שף מקצועי ומנוסה.

רכישת הציוד הנדרש להפקת המנות ויצירת גיוון:

מיד לאחר הכנת התפריט הדבר הבא שתרצו לדאוג לו הוא הציוד.
כל בעלים של מסעדה מצליח יאמר לכם שכוח אדם שעובד במסעדה הוא ההבדל בין מסעדה מצליחה למסעדה כושלת, אולם גם אם יהיה לכם טבחים מדהימים, מגדילי ראש, יצירתיים וקשובים – הם לא יוכלו להפיק את האוכל ברמה הגבוהה ביותר אם אין להם את הציוד המתאים לכך.
רכישת ציוד המתאים למסעדה הוא חלק בלתי נפרד משלבי התכנון של המטבח במסעדה שלכם ואולי החלק הקריטי ביחד עם הכנת התפריט. מלבד החשיבות של שימוש בציוד ובמכונות הללו כדי להפיק את המנות שהחלטתם עליהן בתפריט המסעדה, הרי שהציוד גם צריך להיות ממוקם במטבח בצורה נכונה.
התנורים והמקריים צריכים להיות בגדלים המתאימים.
חלקם אמורים להיות תחת מנדפים וארובה המובילה עשן לאזור חיצוני. מכשור שולחני צריך להתאים למידות שולחן העבודה במטבח וכן לגובה המדפים במטבח. בעוד ישנם אינספור סוגים של מכשירים מתדמים למטבח יהיה עליכם לבחור אילו מכשירים אתם צריכים, למקם אותם במטבח בצורה נכונה ועוד.

חדש או יד שנייה?

לא פעם תוכלו למצוא את הציוד שאתם צריכים גם ממסעדה יד שנייה שהייתה פעילה מעט זמן ונסגרה מסיבות מסוימות. הציוד עדיין יכול להיות במצב נהדר. כמו כן ישנן חברות רבות המספקות ציוד חדיש וגם ציוד יד שנייה עם אחראיות משתנה בהתאם לסוגי המוצרים ומחירם.

 

לקטלוג המלא ל ציוד למסעדות >>