חוזרים לשגרה לאט ובזהירות? כך תנהגו נכון

תקופת הקורונה בעולם בכלל ובישראל בפרט פגעה בלא מעט עסקים, רבים מעט בתחום המסעדנות והקולינריה.
עסקים אלו ספגו מכה כלכלית קשה כיוון שאנשים לא יצאו הרבה מהבית, בוודאי שלא לבילויים וזמן רב מתוך השנה האחרונה המסעדות בכלל היו סגורות ולא ניתן אישור להפעיל אותן.
חלק מבעלי המסעדות עבדו כמתכונת של משלוחים כשהיה אפשר ואילו מסעדות אחרות פשוט סגרו את שעריהן לתמיד.
אם הצלחתם לשרוד את התקופה זה ככל הנראה בזכות התנהלות כלכלית זהירה או הרבה מזל. כעת עם החזרה לשגרה יהיה עליכם להמשיך את ההתנהלות הזהירה והמבוקרת עד אשר הקורונה תעלם לגמרי מחיינו ותאפשר חזרה טובה יותר לשגרה.

ההתנהלות ביום שאחרי הקורונה:

מדד התחלואה בישראל הוא הנמוך ביותר מאז פרוץ המגיפה, הרבה בזכות החיסונים וההגבלות השונות שהיו במהלך השנה.
הפגישה הכלכלית במשק הייתה אנושה אולם לפחות כעת שמקדם ההדבקה נמוך מאוד המשק חזר לפעול, המסעדות והקניונים נפתחו, המרכזים המסחריים ואפילו בתי הקולנוע נפתחו גם כן. ההתנהלות ביום שאחרי הקורונה היא הרבה יותר זהירה ומבוקרת. בין אם אתם צריכים
להיעזר בכוח אדם מופחת, בהפחתת הוצאות שונות, בהפעלת משלוחים ליצירת הכנסה נוספת או ברכישה מבוקרת יותר של ציוד למסעדות.

התנהלות כלכלית נכונה בחזרה לשגרה:

  • כוח אדם בהתאם לצורך – אחת ההוצאות הגדולות ביותר בעסק היא כוח אדם.
    אם יש לכם מסעדה אחת ואתם גם ככה נמצאים בה כל היום זו לא בושה להשקיע זמן עבודה בעצמכם ולעזור באירוח הלקוחות במסעדה ואפילו בלקיחת הזמנות והפחתת זמן ההמתנה של הלקוחות עד שהמלצרים יגישו להם את הארוחה.
    אתם רוצים לחסוך בכוח אדם אבל לא בצורה שתפגע בלקוחות שלכם או בתפקוד המסעדה.
  • להשקיע או לא להשקיע בפרסום? – גם הרשתות הגדולות ביותר משקיעות בפרסום למרות שכולם כבר מכירים אותן. מדוע הן עושות זאת?
    מכיוון שצריך תמיד להישאר בתודעה של האנשים, לקדם מוצרים ומבצעים שונים ולהיות נוכחים דווקא כשצריך (לדוגמה פרסומת של פיצה בזמן משחק כדורגל או אירוע גדול אחר).
    השקיעו בפרסום בצורה מתונה אך אל תפסיקו להשקיע בפרסום שזה כאמור מה שיוביל יותר לקוחות לעסק שלכם.
  • רכישה מבוקרת של ציוד למסעדות – מדי פעם ייתכן ותצטרכו לשדרג את הציוד הקיים בעסק, לרכוש ציוד הנדרש להפעלת משלוחים או לסגנון העבודה הנוכחי בחזרה לשגרה. רכשו ציוד למסעדה בצורה מבוקרת וחכמה יותר. ציוד שתוכלו למכור אחר כך באתרי יד
    שנייה או כזה שישמש אתכם לאורך שנים. אל תקנו ציוד שאתם לא צריכים.
    ודאו שאתם רוכשים ציוד איכותי שיחזיק מעמד לזמן רב ושיימכר במחירים אטרקטיביים.

 

למידע נוסף על ציוד למסעדות >>