המטבח המוסדי משנה את פניו – כך תיערכו בהתאם:

כעת שמקדם ההדבקה בישראל הוא הנמוך מזה שהיה מתחילת התפרצות נגיף הקורונה הממשלה החלה לפתוח את המשק בשלבים ולהסיר לאט לאט את ההגבלות השונות.
בתי עסק, בעיקר בתחום הקולינריה, שספגו נזקים רבים חזרו גם הם לעבוד.
כעת המטבח המוסדי משנה את פניו ומתאים את עצמו למציאות החדשה.
כלומר: כוח אדם מצומצם יותר אל מול עומס של אנשים במסעדות אשר כמהים לצאת לבלות אחרי שהיו סגורים בבתים שנה שלמה כמעט.
יותר מסעדות ועסקים בתחום החלו להפעיל גם שירותי הזמנות אונליין כאשר בשירותים אלה גם כן צריך להיערך בהתאם מבחינת מבנה המטבח, משלוחנים, ציוד למטבח ועוד.

תכנון מחדש של המטבח המוסדי שלכם:

תכנון מחדש של המטבח בהתאם למציאות החדשה צריך לקחת בחשבון כמה אספקטים עיקריים וחשובים:

  • צרכי העסק – הכוונה היא לכמויות המזון החדשות שהעסק עובד עמם, הצורך באחסון והקירור של המוצרים, שמירה עליהם בטמפרטורה הנכונה וכן היערכות לכמות העבודה במקום.
    אם יש חזרה חלקית של העובדים ייתכן וצריך מכשירים שיכולים לסייע בחיסכון בכוח אדם כמו מדיח כלים משודרג או תנורים שיכולים לספק יותר מפעולה אחת.
    כמו כן אם העסק מפעיל הזמנות אונליין אז צריך לקחת בחשבון אולי מכשיר או שניים נוספים המיועדים להכנת אוכל להכנת ההזמנות אונליין (בהתאם לכמות העבודה כמובן).
  • הפרדה במטבח – יש להפריד בין מחלקות העבודה במטבח: בין מקרר ושטח האחסון לאזור הבישולים והטיגונים, בין אזור זה לאזור האפייה, בין אזור הכלים, הסבון וחומרי הניקוי לאזור הבישולים והטיפול בחומרי הגלם ועוד.
    במידה והמסעדה כשרה תהיה כמובן גם הפרדה בין הכיורים לכלים חלביים ובשרים.

  • שטחי אחסון – אם אתם צריכים לאחסן פחות חומרי גלם כעת בשל ירידה בכמות העבודה ייתכן ותוכלו להשתמש במקררים קטנים יותר ולעשות שימוש במקום למשהו נוסף שיכול להעשיר את התפריט שלכם או לחסוך בחשמל, לחסוך בעלויות, להכניס מעט כסף ממכירה יד שנייה וכו'.
    במידה ואתם צריכים יותר שטחי אחסון תוכלו לעשות את הפעולה ההפוכה: למכור את המקרר הקטן ולרכוש מקרר משודרג עם יותר מקום מה שיאפשר לכם לתחזק יותר חומרי גלם בו זמנית ולהגדיל את התפוקה במסעדה.

 

היערכות עם ציוד מתאים בהתאם לחזרה החלקית של העובדים:

כעת עם ההיערכות החדשה של המסעדה למצב הקיים כדאי בהחלט לשקול היערכות תואמת גם מבחינת הציוד למסעדה. לא רק שטחי אחסון חדשים ומכשירים חדשים אלא גם מכשירים שיכולים לסייע בתפעול השוטף בצורה יעילה וטובה גם במידה וכוח אדם מופחת.
לפרטים נוספים והזמנה מבוקרת וחכמה של ציוד למטבח המוסדי החדש שלכם צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!